31. Gen. 1821.
[591,1]
Quod si
hoc apparet in bestiis, volucribus, nantibus, agrestibus, cicuribus,
feris, primum ut se ipsae diligant; (id enim pariter cum omni animante
nascitur)
*
(dunque Cicerone riconosceva le bestie per dotate di libertà) deinde,
ut requirant, atque appetant, ad quas se applicent, eiusdem generis
animantes; idque faciunt cum desiderio, et cum quadam similitudine
amoris humani: quanto id magis in homine fit natura, qui et se ipse
diligit, et alterum anquirit, cuius animum
592
ita cum suo misceat, ut efficiat paene unum ex duobus?
*
Cic.
Lael. sive de
Amicit. c. 21. fine.
[592,1] Della nostra naturale inclinazione di partecipare agli
altri le nostre alquanto straordinarie sensazioni o piacevoli o dispiacevoli, v.
un luogo insigne di Cic. (Lael. sive de
Amicit.
{tutto il} c. 23.) il qual passo, io credo
che sia stata la prima fonte di questa osservazione, tanto familiare e nota ai
moderni. (31 Gen. 1821.)